top of page

Handelsbetingelser for Advokatfirmaet Engelbrecht

  1. Virksomhedsoplysninger
    Advokatfirmaet Engelbrecht, CVR-nummer: 37325481, er etableret på følgende adresser:

    Hestehavevej 84,
    4720 Præstø

    ​Herningvej 36A,1,
    4800 Nykøbing Falster​

    Toldbodgade 8,
    4700 Næstved

    ​Galoche Alle 6,
    4600 Køge

    Haderslevvej 36,
    6000 Kolding

    ​Vi kan kontaktes på +45 54 70 58 00, samt på e-mailadressen: post@aelaw.dk
     

  2. Aftaleindgåelse
    Aftaler om advokatydelser indgås mellem klienten og Advokatfirmaet Engelbrecht. Ved accept af tilbud om juridiske ydelser accepterer klienten de nedenstående handelsbetingelser. Aftaler indgås på dansk, medmindre andet specifikt er aftalt. Alle priser oplyst på hjemmesiden eller i tilbud er inklusive moms, medmindre andet er angivet.
     

  3. Leveringstid 
    Levering af advokatydelser vil ske inden for de tidsrammer, der aftales individuelt med klienten. Almen leveringstid anses for at være ca. 14 dage. Dog vil mere omfattende sager såsom dødsboer tage længere. Leveringstiden kan variere afhængigt af opgavens kompleksitet og nødvendige omfang af juridisk assistance.
     

  4. Honorarbetingelser
    Der laves et skøn af honoraret for ydelser leveret af Advokatfirmaet Engelbrecht, baseret på den tid der bruges, samt sagens kompleksitet. Honoraret oplyses i forbindelse med indgåelse af aftalen. Bemærk at honoraret er et skøn og der vil kunne opstå ekstra omkostninger som retsafgifter, transportomkostninger og gebyrer for tredjeparts tjenester. Disse udgifter vil blive oplyst og faktureret særskilt. Læs yderligere om honorarer på vores hjemmeside.
     

  5. Fortrydelsesret
    Forbrugere har som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret ved indgåelse af aftaler om fjernsalg, jf. Forbrugeraftalelovens § 18. Fortrydelsesretten gælder fra den dag, hvor aftalen indgås. Hvis klienten ønsker at udnytte sin fortrydelsesret, skal klienten inden udløbet af de 14 dage give en skriftlig meddelelse til Advokatfirmaet Engelbrecht.

    Undtagelser fra fortrydelsesretten: 
    Hvis den juridiske ydelse leveres fuldt ud inden for fortrydelsesfristen, og leveringen er påbegyndt med klienten udtrykkelige samtykke og accept af, at fortrydelsesretten dermed bortfalder, kan klienten ikke længere fortryde, jf. Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 3.

    Sådan udøver klienten sin fortrydelsesret: 
    Klienten kan fortryde aftalen ved at sende en utvetydig erklæring gennem e-mail eller brev til Advokatfirmaet Engelbrecht. Klienten kan vælge at benytte den standartfortrydelsesformular, der kan downloades her: Standard fortrydelsesformular.

    Omkostninger ved fortrydelse
    Eventuelle omkostninger, der måtte være forbundet med at udøve fortrydelsesretten, er klientens ansvar, medmindre andet er specifikt aftalt.
     

  6. Reklamation
    Eventuelle reklamationer skal indgives uden unødig forsinkelse og senest 24 måneder efter ydelsens levering i henhold til Købeloven. Reklamationsretten gælder kun for fejl og mangler, som var til stede på leveringstidspunktet.

    Klageprocedure:
    Reklamation skal fremsendes skriftligt til Advokatfirmaet Engelbrecht på mail eller første adresse angivet under punkt 1. I reklamation skal klienten beskrive problemet og vedlægge eventuel dokumentation. Advokatfirmaet vil inden for rimelig tid efter modtagelsen af reklamationen vurdere og besvare klientens henvendelse.
     

  7. Hvidvask
    Advokatfirmaet Engelbrecht overholder Hvidvaskloven og har implementeret procedurer for at sikre overholdelse af gældende regler mod hvidvask af penge og finansiering af terrorisme. Vi forpligter os til at identificere og verificere vores klienters identitet, inden vi påbegynder et samarbejde. Klienter skal fremlægge gyldige identifikationsdokumenter såsom pas, kørekort eller anden officiel identifikation.

    I tilfælde af mistanke om hvidvask eller finansiering af terrorisme er vi forpligtet til at rapportere dette til de relevante myndigheder. Vi har en procedure for at håndtere sådanne situationer, samtidig med at vi respekterer klientens fortrolighed i den udstrækning, det er muligt.
     

  8. Betalingsoplysninger og betalingsmetoder
    Advokatfirmaet Engelbrecht accepterer følgende betalingsmetoder: bankoverførsel og kreditkort, eller mobilepay ved fysisk møde.
    Hvis betaling sker med kreditkort, vil betalingen blive behandlet gennem en sikker betalingsgateway for at beskytte klientens betalingsoplysninger.

    Betalingsoplysninger
    Ved online betaling opbevares betalingsoplysninger ikke af Advokatfirmaet Engelbrecht, men håndteres gennem vores sikre betalingsudbyder, som er certificeret i henhold til PCI-DSS-standarderne.
     

  9. Depositum og forudbetaling
    I visse tilfælde kan Advokatfirmaet Engelbrecht kræve et depositum eller forudbetaling for opstart af juridiske ydelser. Dette vil fremgå tydeligt af det fremsendte tilbud eller aftaledokument. Hvis der kræves forudbetaling, skal denne være modtaget inden påbegyndelsen af arbejdet. Depositummet vil blive fratrukket ved den endelige betaling. 

    Ved ønske om tilbagebetaling i forbindelse med fortrydelse, refunderes depositummet i henhold til den konkrete aftale og i overensstemmelse med gældende regler for fortrydelsesret.
     

  10. Priser og betalingsbetingelser
    Alle priser oplyst på hjemmesiden eller i forbindelse med aftaleindgåelse er inklusive moms, medmindre andet er angivet. Betaling sker efter de aftalte vilkår mellem klienten og Advokatfirmaet Engelbrecht. Hvis ikke andet er aftalt, skal fakturaen betales inden for 14 dage fra fakturadato. Ved forsinket betaling pålægges renter i henhold til Rentelovens regler.
     

  11. Fortrolighed
    Advokatfirmaets tavshedspligt:
    Alle oplysninger, som klienten giver os i forbindelse med sagsbehandling, behandles strengt fortroligt i henhold til Retsplejelovens § 126. Oplysningerne vil ikke blive videregivet til tredjemand uden klientens udtrykkelige samtykke, medmindre det kræves af lovgivningen.
     

  12. Udførelsen af ydelser og klientansvar
    Klientens medvirken:
    Levering af advokatydelser kræver ofte, at klienten leverer de nødvendige oplysninger rettidigt. Klienten er ansvarlig for rigtigheden af de oplysninger, der leveres. Manglende eller forkerte oplysninger kan medføre forsinkelser eller påvirke kvaliteten af vores arbejde.
     

  13. Immaterielle rettigheder
    Advokatfirmaet Engelbrecht har ophavsretten og de fulde ejendomsretlige rettigheder til alt materiale, der udarbejdes i forbindelse med løsningen af klientens opgave. Klienten opnår alene brugsret til de færdige leverancer i det omfang, det er nødvendigt for den konkrete opgave. Materialet må ikke videregives, reproduceres eller anvendes til andre formål uden skriftlig tilladelse fra Advokatfirmaet Engelbrecht.
     

  14. Habilitet og interessekonflikter
    Advokatfirmaet har pligt til sikre, at der ikke opstår interessekonflikter i relation til de sager, vi påtager os. Hvis vi bliver opmærksomme på en potentiel interessekonflikt, vil klienten straks blive orienteret, og vi vil i henhold til Advokatsamfundets regler tage de nødvendige skridt for at håndtere situationen.
     

  15. Afbrydelse og opsigelse af aftaler
    Klienten og advokatfirmaet kan til enhver tid opsige samarbejdet med rimeligt varsel, hvis der ikke længere er tillid eller behov for assistance. Klienten er dog forpligtet til at betale for det arbejde, der er udført op til opsigelsen. Ved opsigelse vil klienten få udleveret alt materiale, som klienten har ret til.
     

  16. Klageadgang
    Hvis klienten er utilfreds med advokatfirmaets ydelser, kan klienten klage til Advokatnævnet, som fører tilsyn med advokater i Danmark. Klager kan rettes til:

    Advokatnævnet
    Kronprinsessegade 28
    1306 København K
    E-mail: klagesagsafdelingen@advokatsamfundet.dk 

    Klienten kan søge erstatning gennem Advokatnævnets erstatningsordning, hvis de lider et tab som følge af advokatens fejl eller forsømmelse.
     

  17. Elektronisk kommunikation
    Ved indgåelse af en aftale accepterer klienten, at korrespondance og dokumentudveksling kan gennem e-mail. Advokatfirmaet anvender almindelig e-mail, som ikke er krypteret, medmindre klienten udtrykkeligt anmoder om andet. Klienten accepterer dermed risici, der måtte være forbundet med denne form for kommunikation. 
     

  18. Ansvarsbegrænsning
    Advokatfirmaet Engelbrecht påtager sig ikke ansvar for tab, som skyldes force majeure, herunder naturkatastrofer, krig, strejke, sygdom, tekniske fejl eller lignende forhold, som er uden for advokatfirmaets kontrol. Advokatfirmaets erstatningsansvar er, medmindre andet følger af ufravigelig lovgivning, begrænset til direkte tab og kan ikke overstige værdien af den leverede ydelse. Læs venligst vores ansvarsbegrænsning for nærmere information.
     

  19. Persondatapolitik
    Behandling af personoplysninger sker i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder Databeskyttelsesforordningen (GDPR). Læs venligst vores persondatapolitik for nærmere information om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.
     

  20. Ansvarsforsikring
    Advokatfirmaet har en ansvarsforsikring, der dækker eventuelle erstatningskrav opstået som følge af juridisk rådgivning. Forsikringen er tegnet hos Söderberg & Partners og dækker al advokatvirksomhed udøvet af Advokatfirmaet Engelbrecht uanset, hvor advokatvirksomheden udøves.
     

  21. Lovvalg og værneting
    Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med en aftale mellem klienten og Advokatfirmaet Engelbrecht, skal afgøres efter dansk ret med retten i Nykøbing F. som værneting, medmindre andet følger af ufravigelige regler.

bottom of page